我決定自作主張地,就把這當成是今年的生日禮物吧!

Maroon 5 送我的唷~(所以說我很容易快樂就是這樣)

 

Maroon 5 - Misery

MV出來囉,看完我只覺得,以後不只團員要好好選,
團員的女友、男友也要好好過濾一下! XD
歌名叫做Misery真是一點也不為過呀~幫他寫個慘字!


印象中
Adam之前在接受訪問的時候提到,這張專輯是前兩張的融合,有人笑說此言不假,因為這首歌根本就是This Love + Makes Me Wonder,我是蠻同意的啦。Maroon 5的反覆節奏加上吉他音色已經變成他們的辨識特色,這在Makes Me Wonder中副歌重現前奏的吉他riff已經表現得頗為明顯,在Misery裡更是故技重施得徹底。更不用說Adam的獨特嗓音了,雖然有人不屑Adam偏薄的聲音太過陰柔失去了搖滾的力道,這,該怎麼說呢?我覺得不會啊(整個很沒有說服力的反駁),他聲音裡輕飄飄的彈性跟grooving,尤其把真音唱成假音的厚度,致使真假音難分的特色,對我來說正是趣味所在。(為什麼越寫越覺得我在婊Adam…我沒有啦~我是真的蠻喜歡他)

 

一開頭的Oh yeah~帶了點reggae的氣氛,整首歌非常容易反覆聆聽,(catchy到底是不是一種墮落?我是認真地問呢!),聽了一次就會開始跟著哼唱,我尤其喜歡副歌尾段

Girl you really got me bad
You really got me bad
I'm gonna get you back
Gonna get you back

讓人不由自主地跟著節奏打拍子點頭,聽了心情會不錯的一首歌。希望專輯裡其他的歌能有超越Songs about Jane的佳作。

 

 

Maroon 5 -- Misery
Hands All Over2010, Sep, 21發行

 

Oh yeah
Oh yeah
So scared of breaking it
But you won't let it bend
And I wrote two hundred letters
I won't ever send
Somehow it is cut so much
Deeper then they seem
You'd rather cover up
I'd rather let them be
So let me be
And I'll set you free

I am in misery
There ain't no other
Who can comfort me
Why won't you answer me?
Your silence is slowly killing me
Girl you really got me bad
You really got me bad
I'm gonna get you back
Gonna get you back


Your salty skin and how
It mixes in with mine
The way it feels to be
Completely intertwined
It's not that I didn't care
It's that I didn't know
It's not what I didn't feel,
It's what I didn't show
So let me be
And I'll set you free

I am in misery
There ain't no other
Who can comfort me
Why won't you answer me?
Your silence is slowly killing me
Girl you really got me bad
You really got me bad
I'm gonna get you back
Gonna get you back


Say your faith is shaken
You may be mistaken
You keep me wide awake and
Waiting for the sun
I'm desperate and confused
So far away from you
I'm getting here
Don't care where I have to go
Why do you do what you do to me, yeah
Why won't you answer me, answer me yeah
Why do you do what you do to me yeah
Why won't you answer me, answer me yeah

arrow
arrow
    全站熱搜

    我歇斯底里的愛戀 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()